tirsdag 23. april 2013

Still alive

Jeg ser at jeg har vaert daarlig paa aa oppdatere bloggen min, og vil pröve aa gjöre noe med det. Har kjöpt meg internett stick (usb) naa, og det virker innimellom, saa da ligger forholdene bedre tilrette enn för i alle fall.

Siden sist jeg skrev, har jeg blat annet fyllt 30 aar, noe jeg ikke helt har blitt fortrolig med, men saann er det. Dagen ble feiret paa pizzarestaurant i Sighisoara med noen av ungdommene og deretter med kake og brus i huset. I tillegg feiret jeg sammen med en venninne fra UIO-medias helgen i forkant, der vi laget Mexicansk mat, noe jeg har savnet.

Vi har ogsaa hatt et UIO-team fra Aalesund dts boende hos oss i nesten en uke i begynnelsen av april, og de jobbet sammen med meg i Copsa og omegn.

Dette var en kjekk opplevelse, og en oppmuntring for meg.

Etter at de hadde dratt, kom det et team med rumenere fra Irland for aa reparere huset til familien jeg har nevnt tidligere i et par blogger. De spiste hos oss hver dag, saa vi hadde nok av arbeid. I forbindelse med dette mötte jeg ogsaa paa noen utfordringer. Blant annet er mange i lansbyen sjalu naar noe blir gjort for andre, og det er vanskelig aa takle dette naar jeg bor der og maa höre paa sladder og kommentarer. Teamet la ogsaa igjen klaer som de önsket vi skulle dele ut i Copsa, men det var visst en tabbe. Jeg prövde aa begynne aa dele ut til noen av de jeg vet har behov og av barna som kommer til undervisning og program i kirken, men det endte med at jeg ikke kunne gaa ut av huset i gaar uten aa möte paa folk som spurte etter mer. Ingen takk aa faa, bare klage og sammenligning. I gaar kveld var til og med en gruppe kvinner med barn frekke nok til aa komme hjem til meg for aa klage og kjefte over hva de hadde mottatt og ikke mottatt, og beklage seg over hvor urettferdige vi kristne er. Jeg har aldri sett paa maken, ikke engang i Mexico. Saa dersom noen av dere fortsatt tror at lösningen paa verdens fattigdom er hjelpesendinger, saa ser dere ogsaa her at det har litt flere nyanser...

1 kommentar:

  1. GRATULERER SÅ MYE MED OVERSÅTT....! Jeg har tenkt at jeg skulle ha sendt melding så mange ganger, men så har det falt ut. Så kjekt at dere var ute å spiste på dagen din.

    SvarSlett