fredag 30. april 2010

I La Paz

Ja, nå er jeg faktisk på team-tur i La Paz sammen med et Veien team fra Bergen. Vi kom ned hit sent lørdag kveld, og ja, de andre kom seg hit etter litt usikkerhet pga vulkanutbruddet. Noe av det første jeg merket i møtet med alle de norske, var at jeg faktisk har blitt mer mexicansk enn jeg trodde. I møte med menneskene her, merket jeg plutselig at jeg på en rar måte også følte meg som en av dem, og følte en spesiell kjærlighet for dem. Så tror det var godt for meg å komme meg litt bort fra hverdagslivet mitt, for blant annet å kunne merke slike ting. Søndagen hadde vi Gudstjeneste i Semillas de Vida, en kirke her som samarbeider med Bethel, og vi så rundt 30 helbredelser da vi ba for folk etter møtet. Utrolig herlig hvor lett det kan være å bli brukt av Gud. I uken har vi blant annet vært på evangelisering i et fattig område, bedt for folk på sykehus, hatt møter på bibelskolen her, prakitsk arbeid på et barnehjem og diverse annet. Det er overraskende å kjenne hvor greit spansken min faktisk fungerer til alt jeg trenger her på turen, og igjen hvordan jeg kjenner en spesiell nærhet til folkene vi betjener her. Jeg elsker jo team-turer, men dette er første gang jeg er på teamtur i et fattig land som jeg faktisk også bor i , og som på en rar måte er mitt eget. Og det føles veldig godt. Merket det særlig da vi var på evangelisering i et fattig område på tirsdag, og gikk rundt og pratet med folk og ba for dem. Fikk delt Guds kjærlighet med flere damer, og så blanat annet en dame helbredet for hodepine, og en annen for smerte i hendene på grunn av diabetes, i tillegg til at de ble møtt av Gud.

I dag var det offisiell barnedag i Mexico, med skolefri og greier, kaldt Dia de los ninos. Jeg ledet en barnefest på et barnehjem i formiddag, og barnefest i kirken i kveld. Tror jeg trenger å øke forventingene mine ennå mer til hva Gud kan gjøre i barn på kort tid, for da vi ba for barna i fem minutter på slutten i dag, kom blant anet en gutt frem og spurte om han kunne dele at Gud hadde sagt til ham at han var en kriger. En jente ble helbredet for smerte i magen, og en annen jente delte også et syn med meg etterpå som Gud hadde vist henne. Og jeg er sikker på at mye mer skjedde enn det som de tok initiativ til å dele med oss. Så yes, Gud er god. Vi blir her til onsda, og jeg er spent på hva som skjer videre.

1 kommentar:

  1. Så herlig å lese på bloggen din Siril. Gud gjør så mye bra gejnnom deg. I love it! Så digg å høre hvordan du opplever å bo i mexico..Du e virkelig ei tøffa!!!
    E du der fortsatt eller e du på veg heim_?...ha du gjort noen besluttninger?
    Savna deg!
    goklem Eldrid

    SvarSlett