onsdag 9. mars 2011

Lære å ta imot.

Siden min forrige blogg handlet om at jeg føler at jeg bare gir, tenkte jeg at jeg trenger å dele denne lille historien: For en uke siden kom en av studentene fra bibelskolen og ville snakke med meg. Jeg har tidligere hjulpet ham litt med skolearbeid og gitt råd, men kjenner ham ikke veldig godt. Han sa at han hadde lyst å velsigne det nye kontoret mitt med å kjøpe et maleri til meg. (Vi har folk her på basen som maler og selger bilder). Jeg takket, og sa at jeg skulle plukke ut et lite et. "Nei, jeg mener av de største", sa han. Vi snakker da bilder på minst 1.5m hver vei, som de selger for 100 dollar stykket. "Vet du hva det koster?" spurte jeg. Joda, det bekreftet han, og ba meg om å gå å plukke ut et. Det gjorde meg litt flau og ukomfortabel, for det er en veldig dyr gave å få fra en mexikaner, siden en dagslønn her ofte er under 20 dollar. Men samtidig følte jeg at det virkelig var Gud som ønsker å lære meg å ta imot fra folk, at det er mange som ønsker å gi meg ting også, og at han som gav det også vil bli velsignet. Så nå har jeg et digert maleri av en sommerfugl på kontoret mitt.

2 kommentarer:

  1. Så herlig da ;) Ja det er ikke alltid lett å ta i mot, særlig ikke når man er vant til å være den som gir :)

    SvarSlett
  2. Det var jammen koselig - ja, du ser de setter pris på deg. Sikkert et flott maleri.

    SvarSlett