søndag 15. januar 2012

Siril gjør ting hun (nesten) ikke kan

Dere husker kanskje at showet ”Senkveld med Tomas og Harald” for noen år siden hadde en serie som het ”Harald gjør ting han ikke kan”, der han drev med alt fra synkronsvømming til skihopping. Noen ganger føler jeg at ”Siril gjør ting hun nesten ikke kan”, hadde passet fint som tittel på et show om livet mitt. Nå kan det kanskje diskuteres hvor mange seere dette hadde trukket, men vi kan jo leke med tanken. Ser du for deg episodene: ”Siril taler i Kristkirken på julaften”, ”Siril blir to ukers lærervikar i Mexico etter to uker i landet”, ”Siril blir helgemamma for 6 ville gutter”, ”Siril blir rektor i Mexico”, ”Siril leder lovsang med gitar”, ”Siril tolker fra indisk-engelsk til spansk på Gudstjeneste”, ”Siril maler hus i lift” og slik kan listen fortsette. Selv om jeg egentlig kan være ganske perfeksjonistisk av meg, og ikke digger kritikk, er jeg også av den oppfatning at visse ting er greit å slenge seg utpå selv om det jeg har å stille opp med er langt fra perfekt. Jeg har såpass selvinnsikt at jeg blant annet takket nei da jeg for noen år siden ble bedt om å stille opp som tolk da en tidligere fransk helseminister skulle dele på en konferanse, men bortsett fra det har jeg generelt lett for å hive meg utpå ting, og så får det heller bli litt som det blir. Og som regel går det jo på et vis.

Grunnen til at jeg tenkte på dette i dag, var vel det at jeg nå har skrevet et par nye episoder til serien. ”Siril lager beat og refreng til rap-sang på pappas i-pad”, ”Siril spiller inn rap-sang sammen med sin bror som er rapper”, ”Siril tegner forside til rap-singel når de hun spurte ikke stilte opp”, ”Siril trykker opp og selger rap-singel til inntekt for prosjektene sine”. Som dere kanskje gjetter, er ikke dette områder hvor jeg føler meg helt i mitt rette element, men samtidig velger jeg å se litt avslappet på det. Så får jeg heller spare perfeksjonismen til andre områder av livet mitt, hvis den i det hele tatt hører hjemme noe sted.



Det er for øvrig bare til å ta kontakt dersom du er interessert i å kjøpe den overnevnte slageren. Den koster 50 kr per stk. Jeg selger også postkort med motiv av to ulike bilder jeg har malt (de har begge vært vist her på bloggen tidligere, det ene av rosen (Love never fails) og det andre av ”hjertets øye”, som selges for kr 20 pr stk, eller 3 for 50. Kontakt meg i så fall på mail siril.vaktskjold@gmail.com.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar