torsdag 31. mai 2012

Familieforøkelse

Og nei, jeg er ikke gravid, og heller ikke noen i familien så vidt jeg er informert. Men overskriften min har sitt opphav i at vi feiret bryllup for min bror Mats i helgen, da han giftet seg med sin Kelly. Så ja, det ble faktisk en amerikaner i familien vår, selv om jeg ikke (foreløpig i alle fall)har stått for det. Det var en flott helg, der Bergen viste seg fra sin beste side. Det ble til og med på grensen til for varmt, særlig der jeg sto og svettet over ovnen på kjøkkenet hele fredagen mens gradestokken ute viste 27 grader. Dette været inspirerte til at jeg tok årets første bad, da vi hadde restefest på søndagen, og det var faktisk ikke så kaldt i vannet. Nå er det lenge siden jeg drev veddemål om å bade hver måned hele året og dens slags greier, og har stort sett sluttet å bade for å tøffe meg, så dette ble gjort fullstendig etter eget ønske.
Grunnen til svettingen min over ovnen, var at jeg bidro med diverse retter til buffeten på bryllupsmiddagen, og også faktisk laget bryllupskaken(derav bildet over). Den så litt bulkete og hjemmelaget ut, men bortsett fra det var både jeg og brudeparet fornøyd. Så det var gøy. Fisketur ble det også med Karina og Espen på søndag kveld, der vi fikk 16 fisker + en som Espen mistet på sjøen etter at den var ferdig sløyet. (vi lurer på hva kameratene tenkte der nede ved det synet). Så vil alt i alt si at det var en vellykket pinsehelg. Jeg kan samtidig legge til at uken før også bestod av hyggelige besøk hos Elisabeth og Håvard i Oslo, et impulsivt besøk av Caroline fra Frankrike i Oslo, og et besøk hos David og Hilde (og Andrea) i Skien. Nå holder vi på å avslutte FMSen her på Grimerud. Bare en skoleuke igjen, og så bærer det herfra, for min del rett til Mexico. Så den er god.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar