mandag 29. mars 2010

Litt vitnesbyrd fra barnearbeidet


Tenkte jeg skulle dele noen av de gode tingene som skjer med barna våre igjen.
Hele denne måneden har vi snakket om at de er prinser og prinsesser, og prøvd å kommunisere sannheter om hvor verdifulle de er, og hva de har tilgjengelig i Guds rike.Vi har også fokusert på lørdagskveldene på å lære dem å lytte til Guds stemme.

Forrige helg da jeg passet guttehuset ba jeg aftenbønn med Ricardo på 9 år. Ricardo er preget av å ha vokst opp med en mor med sterkt stoffmisbruk, og er ikke alltid den skarpeste kniven i skuffen. Vi er ofte usikker på hvor mye han egentlig får med seg på søndagsskolen. På lørdagskvelden da vi ba sammen, tok han plutselig ut hendene sine og ba: "Gud, la meg få se deg i natt".
Søndag kveld da vi ba, begynte han plutselig å be: "Gud, jeg ber om mer kjærlighet, mot, glede...hva var de andre tingene vi snakket om igjen?". Den dagen på søndagsskolen hadde vi nemlig snakket om at når vi er Guds barn har vi tilgang til alt i Guds rike, som glede, fred, tilgivelse, mot, helbredelse og noen flere ting. Utrolig oppmuntrende at han faktisk hadde fått med seg ting.

Vi snakket også en søndag om hvordan du ikke trenger å la andre definere hvem du er hvis du vet hvem du er i Gud. En av husmødrene, Erikka, fortalte oss her om dagen at en av guttene i huset hennes, David på 7 år, hadde en morsom episode. Noen av de andre guttene ertet ham og kalte ham "ape" til hvilket han svarte: "Nei, jeg er ikke en ape, jeg er en prins, og du kan ikke si noe annet".

Vår venn Alex på 11 år har hatt sterke opplevelser med Gud den siste uken også. Forrige søndag etter kirken fortalte han Sheadon som er stab her at han hadde hatt et syn under lovsangen der han så Sheadon skrive bøker. Lite visste han om at Shaedon tidligere hadde skrevet en del, men lagt det til side. Den neste uken fortale Alex om syner et par dager til også av lignende natur.

Nå i helgen hadde vi prinsesse te-selskap med alle jentene fra 5-12 år, der de virkelig skulle få føle seg verdifulle. Vi dekket et fint langbord og hadde noen av lederne på basen til å varte oss opp. Vi drakk te fra porselenskopper og spiste smørbrød og muffins. Etterpå kronet vi alle jentene og gav dem oppmuntrende /profetiske ord. Også dette var en god opplevselse, forhåpentligvis for jentene også og ikke bare for oss som arrangerte det.

Utrolig spennende å få se Gud røre ved barna og forandre dem.

1 kommentar:

  1. Hei Siril
    Begynte å lese på profilen din ikveld, jeg blir skikkelig berørt. Så mye forskjellig som du opplever, alt i fra komiske ting til utfordringer. Du skriver kjempe bra, og jeg kjenner meg igjen når jeg var i Afrika med Mercy Ships.
    Guds rike velsignelse og god påske.
    Du er så solid og bra!

    broderhilsen
    Marius Theis Moe

    SvarSlett