torsdag 28. oktober 2010

Grafitti



Jeg tok alle elevene mine til et kunst-studio i tecate forrige uke drevet av en som jobbet på basen her før. Siden mange av guttene elsker grafitti, lot jeg dem ufrolde seg med at jeg betalte for innkjøp av spray og lerret. Grafittien i bakgrunnen her pryder nå klasserommet vårt (merk dere at navnet mitt er der). Takken var at noen av guttene ble så inspirert at de løp og sprayet andre vegger i en tunell her i nærheten midt i skoletiden, så det var ikke mye å rope hurra for.

Ellers jobber jeg hardt med taktikker for å få dem til å jobbe mer med skolearbeidet, har begynt med ukentlige tester nå for å se hva de lærer, med mulighet for å ta opp igjen deler som de stryker på. Alt dette krever selvsagt mer arbeid fra meg, men føler det er verdt det. Jeg har jobbet tre 13-timers dager denne uken, så ser frem til helgen for å si det sånn.

Men det skjer masse bra også. I går gikk en av elevene mine opp på morgensamlingen og sa at han er så takknemlig for at han er her, og at livet hans er forandret, og at han nå tror på Gud og kan lovprise uten å være flau foran de andre. Og har fått bedt for og snakket med flere elever om ulike problemer og ting. Så jada, det ruller og går her borte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar