torsdag 7. oktober 2010

Gud taler selv når du ikke vet det

Vil dele et mektig vitnesbyrd om noe som skjedde i går, selv om jeg ikke føler jeg kan gi så mange detaljer av hensyn til hun jeg skriver om. Jeg har en venninne her som har vokst opp på barnehjemmet. De siste par månedene har vi ikke snakket så mye sammen som vi gjorde tidligere, men særlig den siste uken har jeg tenkt på henne, og på hvordan jeg savner å bruke tid med henne, men blir fort tiltak å gjøre noe med når jeg har det travelt. I går var vi på Bibelgruppe som vi har med damene i staben, venninnen jeg snakker om var ikke der, og jeg tenkte på at jeg virkelig savner henne. Da jeg kom hjem var klokken allerede over 9, og jeg vurderte om jeg bare skulle gå å legge meg. Men jeg hadde en idé om at jeg hadde lyst til å prate litt med venninnen min, selv om det var sent. Så jeg gikk til huset hennes og banket på, uten å få svar. Jaja, tenkte jeg og gikk hjem igjen. Da jeg kom til huset mitt igjen, tenkte jeg av en eller annen grunn at jeg ville sende henne en melding for å si at jeg hadde lett etter henne. Så jeg skrev en melding om at ”Hei. Hvor er du? Jeg var akkurat hos deg, men du var ikke hjemme. Var ikke noe viktig, ville bare prate og se hvordan du har det”. Ti minutter senere ringte hun plutselig og gråt. ”Kan du komme?” sa hun. ”Jeg trenger hjelp”. Hun ba meg om å komme til et hus som står tomt nå på grunn av oppussing. Jeg fant henne på badet der. ”Ikke gå fra meg” sa hun. ”For jeg hadde tenkt å gjøre noe veldig dumt”. Det viste seg at hun faktisk satt med selvmordstanker, og at meldingen min hadde kommet rett etter at hun hadde fått den første seriøse tanken. Hun var helt ute av seg, og også under demoniske angrep, så vi fikk tilkalt flere folk, tok henne til huset vårt, der vi ba for henne lenge og fikk situasjonen under kontroll. Bare å se hele den prosessen, er et soleklart bevis på eksistensen til både Gud og djevelen, og det hele endte veldig bra og fredelig. Men noe som virkelig gjorde inntrykk på meg, var at den tanken jeg hadde om å prate med henne, så tydelig var fra Gud, selv om jeg på ingen måte var klar over det. Og jeg er utrolig glad for at jeg handlet på den lille innskytelsen jeg kjente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar