mandag 6. august 2012

På vei mot Romania

Da er det vel på sin plass å skrive en kort oppdatering, siden jeg nå sitter her på Gardermoen flyplass og venter på fly til Frankfurt. Selv om jeg har tilbragt store mengder ufrivillig tid på Frankfurt flyplass og kjenner den godt på sett og vis, så blir det heldigvis forhåpentligvis bare et par timer der før turen går videre til Bukuresti, Romania. Man kan vel si at jeg nå flytter til Romania, noe jeg har tatt på alvor blant annet med å drasse med meg to kofferter. Turen min begynte forrige torsdag, da jeg tok toget til Oslo og tilbragte et døgn hos Lise, min franske venninne der. Deretter var jeg tre dager på Grimerud på misjonsdebriefing sammen med flere andre misjonærer som enten er ferdig med utenlandsopphold, eller er hjemme på en liten ferie slik som jeg. Det var veldig kjekt å dele erfaringer, og se at du ikke er den eneste som iblant blir skuffet over at livet ditt der ute ikke så ofte ligner på biografiene om Marie MOnsen og andre helter.

I natt/dag tidlig drog jeg fra Grimerud, og jeg fikk nesten ikke sove i natt i det hele tatt. Litt dårlig start på reisen akkurat det, men da får jeg gjerne sove bedre på flyene.

Blir en lang dag i dag, for jeg kommer som sagt til Bukuresti i ettermiddag, men derfra skal jeg ta tog i 5 timer i kveld, til et leirsted i nærheten av Sighisoara midt i landet. Der skal jeg være med som leder på barne- og ungdomsleirer i hele august. Tviler på at det blir gode internett-muligheter denne måneden, så jeg får prøve å komme sterkt tilbake når jeg kan.

Kan ikke si jeg føler bare glede og begeistring med å reise, selv om jeg vet at det ikke er et liv for meg som jeg ønsker i Norge nå. Men går i tro på at dette kommer til å bli bra, og at Gud er med meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar